Paper Structures
Edukacja / Education
Składanko? Śniadanko? Od czego by tu zacząć dzień?!
Aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje sięgnięcie po origami w procesie dydaktycznym, powinniśmy starannie dobrać modele, które pragniemy wspólnie z uczniami składać. Warto również bardzo dokładnie przeanalizować sposób wykonania tego modelu (diagram, przepis słowny) tak, aby nie tylko uniknąć niepotrzebnych trudności, ale również spróbować wykorzystać dydaktycznie proces składania.
Nauczyciele na całym świecie stosują origami w swojej pracy dydaktycznej. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się wykorzystanie origami w edukacji matematycznej.
Pragnieniem wielu origamistów jest, aby origami stało się pełnoprawnym narzędziem dydaktycznym i aby nauczyciele matematyki mogli poznawać i rozszerzać swoją wiedzę o walorach tego narzędzia.
Od roku 2005 we Freiburgu (Niemcy) odbywa się konferencja Didaktik des Papierfalten, gdzie praktycy z całego świata prezentują wyniki swoich prac na ten temat. W 2015 odbyła się już 10 taka konferencja.
Co kilka lat odbywa się ogólnoświatowa konferencja Origami - Science, Math and Education (OSME).
W Polsce odbywają sie coroczne konferencje KOTE (Konferencja - Origami w terapii i edukacji). W roku 2012 odbyła się już XXIII KOTE.
Podczas wielu konferencji origami pojawiają sie sesje poświęcone edukacji (m.in. we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Polsce).
W Izraelu prowadzony jest program ORIGAMETRIA.
Teachers, not only math teachers, have used origami as powerful tool in education.
Every year, since 2005, there is an international conference Didaktik des Papierfalten (Freiburg, Germany). There was 10th conference in 2015.
There are Origami in Theraphy and Education Conference (KOTE) i Poland every year. There was 23th conference in 2012.